fredag 17 december 2010

Vad har jag med Pakistan att göra?

En blog på denna förnämliga server ger en del statistik. Jag ser att den senaste veckan var mina näst flest läsare i Pakistan! Det är alltid flest läsare i Sverige och normalt näst mest i USA. Kina brukar komma på tredje plats. Men Pakistan?? Ett land som jag aldrig haft något att göra med.

Jag kan också se antalet besök på bloggen. En topp var 14 december när jag skrev om Julian Assange. Den måste ha spridits av någon blog i Pakistan, man är de mer intresserade av Assange än andra? Jag kan förstå att i en del u-länder där deras makthavare skåpats ut av USAs ambassadörer och det finns nog ett stort nyhetsintresse där, men jag minns inget speciellt som Assange avslöjat om Pakistan och framför allt inget sammanhang med min blog.

Det finns många anledningar till att bli paranoid men bästa medicinen mot paranoia är att inte ta sig själv på allvar.

Inga kommentarer: