torsdag 23 september 2010

Underligheter på EXPO

Idag lade jag märke till en helt ny konstig grej å EXPO. Det var en sak som såg ut som en gammaldags svensk parkeringsmätare fast lite högre och större. I den fanns ett hål och en skylt där det stod "Put cigarett here". Jag förstod inget förrän en kines kom fam med en cigarett och tryckte in den i maskinen. Han skulle trycka på en knapp och uppenbarligen dra in luft för att tända den. Han misslyckades.

Sen kom jag ihåg att jag sett korgar med cigaretttändare vid alla entréer. Folk får inte ta in cigarettändare och blir säkert desperata och så har man fått utveckla dessa apparater (som verkar fungera dåligt). Det finns nog ingen marknad för apparaterna utanför EXPO. Vore det inte bättre att det satt en betrodd vakt med en cigarettändare som hjälpte folk?

Jag undrar lite hur man gör med tändstickor. Den gamla svenska paradgrenen kanske får en renässans.

Inga kommentarer: