söndag 20 juni 2010

Umgänge med kinesiska bilister

Hamnade på en gata med parkerade bilar på båda sidor och det var trångt så mötande taxi kunde inte passera mig. Jag körde försiktigt framåt och råkade nudda bilen framför mig. Kände knappt av det själv. Chauffören flög ut som skjuten av ett skott och ställde sig att beskåda sin kofångare. Jag har gummilist på min så jag satt lugnt kvar. När han vägrade flytta sig framåt trots att bilarna nu rullade framför honom gjorde jag tydliga gester att han måste köra fram. Vi åkte iväg. en halv kilometer senare vid ett rödljus dök han upp utanför min dörr och skrek. jag bad honom dra åt h-e. Fick grönt och stack iväg. Han följde efter hela vägen hem men kom inte in på min compund. Otroligt hur kineser kan bråka om de tror att de kan få ut någon hundralapp av en rädd utlänning.

Inga kommentarer: