torsdag 31 mars 2011

SPAM!!

Jag får en ny typ av spam sedan några månader. Det är någon med snällt namn som heter Mia Svensson eller något liknande som skriver att jag har 5000 att hämta. Sedan måste jag fylla i en enkät som aldrig slutar. Inga pengar har ännu dykt upp. Jag inser att det är humbug och har nu börjat svara enkäterna på ett förvillande sätt. Min ålder är 99 år eller högre om det går. Jag är miljardär, bor i en etta och använder hela min inkomst till resor till Island. Jag äter ingen mat men köper sportskor varje dag. Jag hoppas därmed att resultaten skall bli så förvridna att man slutar med detta tjafs. Jag frågade mina kinesiska vänner om liknande fanns i Kina. Om sade de, det är hopplöst att värja sig mot det, i allafall det som kommer i mobilen. Bokar man bord på restaurang måste man uppge mobilnummer och sen så säljer restaurangen mobilnumren till marknadsbolag. Värst är att när man föder barn så kollas mobilnummer och riktig identitet och den nyblivna modern förföljs sedan i åratal med barnproduktreklam. Det är då sjukhusen som säljer mobilnumren. Min kontakt med Mia Svensson får ses som en svag västanfläkt av vad som sker här.

Inga kommentarer: