måndag 3 maj 2010

EXPO är igång

Så här en dag efter öppningen vet man inte riktigt vad man skall fokusera på. Det är en massa som händer hela tiden och vi som är mitt uppe i arbetet missar att verkligen njuta och konsumera.

Jag ser att en hel del ny teknik ansvänds coh det är en av poängarna med arrangemang av denna typ. Den svenska sajten swedenexpo.cn är placerad på en server här i Kina och den är ursnabb. Ser jag den på min jobbdator som hämtar data från Sverige dår den inte alls att använda. Hoppas det är bättre hemma.

Som genom ett mirakel kan man nu läsa Carl Bildts blog på kinesisk dator. Kanske är det för att blidka honom. Jag ser att min egen och de flesta andra bloggar fortfarande är spärrade.

2 kommentarer:

Hemskapat sa...

Vad roligt för dig att vara på plats, det vill jag också vara! Håll utkik efter små minivantar och sockor i Svenska paviljongen, de har jag stickat!

Bengt i Shanghai sa...

Jodå, alla sockorna och vantarna är på plats och vinkar adjö när man lämnar paviljongen