onsdag 26 april 2023

Att återetablera kontakter i Shanghai

När man väl har fått visum och avtalet är klart är det en massa arbete kvar. En sak är att kontakta folk man känner som man vill träffa och kanske några av dem vill träffa en själv. Jag har en grupp på wechat som jag har meddelat att jag kommer i juni och idag fick jag svara av ett halvdussin att de gärna ville träffa mig. Då måste man börja titta på schema och geografin för att få ihop ett program.

Jag tittade även på växelkursen och såg till min förvåning att RMB gått upp från 1,40 mot kronan till 1,50. Det innebär att man fått hygglig avkastning på de bankmedel man har som man inte kunnat ta ut Alla mina ID-handlingar som pass har gått ut och pengarna frusit inne.. Ifall de går att föra över till Sverige nu vet jag inte men man kan i alla fall ta ut och växla på Forex i Sverige till hygglig kurs.

Inga kommentarer: